Cursurile de cultura generala ale Societatii Muzicale

Ord. dupa

Societatea Muzicala organizeaza un curs de arta universala: "Marile c...

15 comentarii

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala cinematogr...

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala cinematogr...

Societatea Muzicala organizeaza un curs de Filosofie a vietii cotidien...

1 comentarii

Societatea Muzicala organizeaza un curs de Filosofie Generala, de nive...

16 comentarii

Societatea Muzicala organizeaza un curs de Filosofie Generala, de nive...

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala lingvistic...

1 comentarii

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala lingvistic...

2 comentarii

Societatea Muzicala organizeaza un curs de literatura universala: „...

3 comentarii

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala muzicala d...

42 comentarii

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala muzicala, ...

Societatea Muzicala organizeaza un curs de Sociologie, in parteneriat ...

7 comentarii

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala teatrala, ...

2 comentarii

Am primit multe intrebari legate de felul in care se desfasoara aceste...

1 comentarii
Afiseaza
comentarii

Societatea Muzicala organizeaza un curs de arta universala: „Marile capodopere ale umanitatii”. Este un curs intensiv si concentrat, cu durata de doua trimestre, de nivel academic.

Trimestrul I – Arta pe care o privim (7 cursuri)

Hieronymus BoschPreistorie

Cucuteni – Hora de la Frumusica, Muzeul de Istorie, Piatra Neamt (ansamblu din lut modelat). Punctul de plecare in preistorie este provocator, prin cultura Cucuteni, pentru ca in ciuda perfectiunii ceramicii si a expresivitatii aiuritoare a figurinelor, limita intelegerii si a apropierii noastre e data nu de nestiinta privind rolul cultic si ritual al respectivelor piese de ceramica, ci de mutenia lor psihologica totala, de lipsa lor de individualitate, perfect camuflata de ceea ce acum am numi „designul” lor inovator.

Antichitate

  • Nefertiti si Akthenaton (altar familial, altorelief, calcar), Portretul lui Nefertiti (bust: calcar si stuc, pictat), Neues Museum, Berlin
  • Victoria din Samothrace (marmura, partial cu elemente reconstituite recent), Louvre, Paris
  • Colier din tezaurul dacic de aur de la Hinova (MH), Muzeul National de Istorie, Bucuresti

Evul Mediu

  • Maestrul din Trebon, Invierea (din tripticul Trebon, tempera pe lemn), St. Agnes/Galeria Nationala Praga
  • Hieronymus Bosch, Gradina Deliciilor (triptic, ulei pe lemn), Prado, Madrid
  • Jan van Eyck, Altarul Mielului Mistic (poliptic, ulei pe lemn), catedrala Sf. Bavo, Ghent
  • Matthias Grünewald, Altarul din Issenheim (poliptic, ulei pe lemn), Muzeul Unterlinden, Colmar
  • Pieter Bruegel, Caderea lui Icar (ulei pe pinza), Muzeul de Arta, Bruxelles

Renastere si post-renastere

  • Tizian/Giorgione, Concert campestru, Louvre, Paris
  • Rafael, Portretul lui Baldasare Castiglione (ulei pe pinza), Louvre, Paris
  • Tintoretto, Suzana si batrinii (ulei pe pinza), Kunsthistorisches, Wien
  • Caravaggio, Ghicitoarea (ulei pe pinza), ambele variante (Pinacoteca Capitolina, Roma si Louvre, Paris)
  • El Greco, Logodna Fecioarei (ulei pe pinza), MNAR Bucuresti

Baroc, manierism, rococo, clasicism

  • Agnolo Bronzino, Venus (ulei pe pinza), National Gallery, Londra
  • Velazquez, Las Meninas (ulei pe pinza), Prado, Madrid
  • Rubens, Autoportret (ulei pe pinza, circa 1638), Kunsthistorisches Museum, Wien si Portretul sotiei, Helena Fourment (ulei pe pinza, circa 1638), Gulbenkian Foundation, Lisabona
  • Vermeer, Portret de fata (ulei pe pinza), Metropolitan Museum, New York
  • Rembrandt, Lectia de anatomie a doctorului Tulp (ulei pe pinza), Mauritshuis, Haga
  • Watteau, Le faux-pas (ulei pe pinza), Louvre, Paris si Leaganul (ulei pe pinza), Sinebrychoff Collection, Helsinki
  • JAD Ingres, Portretul drei Riviere (ulei pe pinza), Louvre, Paris

Romantism

  • Caspar David Friedrich, Calugarul si marea (ulei pe pinza), Minastirea din padurea de stejari (ulei pe pinza), Berlin Charlottenburg
  • Delacroix, Moartea lui Sardanapal (ulei pe pinza), Louvre, Paris
  • Géricault, Pluta Meduzei (ulei pe pinza), Louvre, Paris
  • JMW Turner, Rain, steam, and speed (ulei pe pinza), National Gallery, London

Trimestrul al II-lea – Arta care ne priveste (7 cursuri)

Les Demoiselles d Avignon - PicassoModernism

  • Courbet, Atelierul (ulei pe pinza) si Originea lumii (ulei pe pinza), Musée d’Orsay, Paris
  • Manet, Olympia (ulei pe pinza) si , Musée d”Orsay, Paris
  • Cézanne, Portret de fetita, Muzeul Zambaccian, Bucuresti
  • Monet, Nuferii (ulei pe pinza transpusa pe perete), Orangerie, Paris
  • Seurat, Scaldatori la Asnieres (ulei pe pinza), National Gallery, London
  • L. Kirchner, Doua femei pe strada (ulei pe pinza), K20, Düsseldorf
  • Picasso, Domnisoarele din Avignon (ulei pe pinza), MoMA, New York
  • Matisse, Atelierul rosu (ulei pe pinza), MoMA, New York
  • Brancusi, Coloana Infinita (fonta placata), Tirgu-Jiu

Avangarda

  • Tristan Tzara, Manifestul Dada 1918 (text, publicistica), Zürich
  • Marcel Duchamp, Fountain (portelan, ready-made (copie)),MoMA, New York
  • Piet Mondrian, Compozitie cu doua linii (ulei pe pinza), Stedelijk Museum, Amsterdam

Contemporani

  • Andrei Cadere, Baston colorat (rondele de lemn vopsit), Centrul Pompidou, Paris
  • Lawrence Weiner, A fripon et demi, Galeria Yvon Lambert, Paris (inscriptie, arta conceptuala)
  • Gerhard Richter, Ema/Nud coborind o scara (ulei pe pinza), Muzeul Ludwig, Köln
  • Marina Abramovic/Ulay, Light/Dark (1977) si The Artist is present (2010), performance
  • Jeff Wall, Picture for Women (lightbox), Centre Pompidou, Paris
  • James Turrell, Ganzfeld APANI (light-design environment), Bienala de la Venetia 2011
  • Bill Viola, Quintett of the Astonished (film video), K21, Düsseldorf
  • Damien Hirst, A Thousand Years (instalatie), Hamburger Bahnhof, Berlin
  • Cindy Sherman, Untitled Film Stills (foto-performance) , MoMA New York
  • Martin Creed, Mothers (instalatie de expozitie, eveniment), Hauser&Wirth, London.

 

… acesta este programul cu tematica detaliata a cursului pentru Anul I

Participanti: o grupa de 10-15 studenti

Durata: doua trimestre, ianuarie – mai 2019, 14 cursuri de cate 2 ore fiecare, duminica 11:00 – 13:00h

Erwin Kessler

Profesorul: Erwin Kessler (1967) este istoric de arta si filosof roman, cercetator stiintific la Institutul de Filosofie al Academiei Romane si expert in arte vizuale la Institutul Cultural Roman, critic de arta la Revista 22 si director al MARe/ Muzeul de Arta Recenta, Bucuresti.

A facut studii de filosofie si de istoria artei la Bucuresti, Praga, Paris si Maastricht, cu studii doctorale la École des Hautes Études en Sciences Sociales, Paris, si este specializat in arta moderna si contemporana din Romania, istoria si estetica artei moderne universale.

Erwin Kessler este Profesor asociat de istoria artei si estetica la Centrul de Excelenta in Studiul Imaginii (CESI) (Istoria picturii moderne in Romania si Arta video).

Locurile de desfasurare: acesta este un curs itinerant; o parte din cursuri vor fi tinute la Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti, altele, in sali ale Academiei Romane sau ale altor institutii academice si de cultura, in galerii de arta, cladiri private etc.

Pret: 1,800 de lei/ trimestru, sau 2,600 de lei pentru intregul curs; pentru plata va rugam sa urmati instructiunile din sectiunea Contract curs (click)

Pentru grupuri de cel putin 15 cursanti se pot face cursuri separate, cu tarife si conditii distincte.

Inscrieri: cursuri@societateamuzicala.ro

Nota: Am scos semnele diacritice din texte deoarece anumite telefoane, tablete sau chiar calculatoare nu le pot recunoaste!

Study of a Young Woman

Save

Save

Save


  • Marius Eugen Opran :

    Domnule Profesor,
    Dumneavoastra personal sunteti certificat si pentru evaluarea de opere de arta (pictura, sculptura, litografii etc.)?

  • Ersilia :

    Buna ziua, imi doresc foarte mult sa particip la aceste cursuri, cum as putea sa ma inscriu?

    • Multumesc pentru interes, Ersilia, insa nu mai facem cursurile de cand a aparut legea cu protectia datelor personale, nu mai avem cum sa le promovam. Inainte trimiteam e-mailuri celor cu care eram in contact, insa acum suntem obligati sa folosin promovarea pe Facebook sau pe alte canale, care e scumpa si nici nu da rezultate. Nu cred ca le vom mai face vreodata, va trebui sa le scot de pe site. GB

  • Antoaneta Buica :

    Un curs extraordinar. Imi pare rau ca nu a fost decat un an. Profesorul Erwin Kessler are talentul de a combina arta cu literatura, de a reda atmosfera perioadei pe care o prezintă si de a te face sa iti dorești sa descoperi mai mult. Cursul mi s-a părut o usa deschisă spre o lume fascinanta. Il recomand din toată inima.

  • Nelamurit :

    Toate cursurile MIT online sunt gratis: https://ocw.mit.edu/courses/#music-and-theater-arts

    De ce ar plati cineva pentru cursurile dvs. unde „nu pot fi puse intrebari”, pentru un data dump de informatie?

  • Dorina P :

    Ideea unui curs de istoria artelor…vizuale…este o idee; ar fi buna, avand in vedere ca lipseste de foarte multe decenii o astfel de informare din formatia ceateanului roman care are macar un liceu…dar propunerea afisata a unui curs intensiv, concentrat si academic, in cazul acesta inseamna o bifa a unei foarte complexe teme care, nu se poate parcurge cinstit in cateva cursuri de cate doua ceasuri duminica si inca, expusa in limbajul elitist pe care-l foloseste in mod obisnuit D-l Erwin Kessler …la vernisaje, sa zicem ca merge, vin mai ales creatori profesionisti (nu colegi cu aceeasi instructie) dar aici!!? Auditoriul plateste niste bani si nu are cum sa ramana cu ceva..trebuie sa cunosti mai mult decat „alfabetul”! Dar…poate subestimez eu potentialii amatori…parca poti sa stii!? Publicul galeriilor noastre de arta nu va creste asa cum nici publicul muzicii culte nu a crescut cu toate eforturile festivalurilor…Cultura nu se achizitioneaza in cateva lectii; e nevoie de studii serioase si incepute de la gradinita si facand parte intreaga instructie de formare generala pana la inceperea studiilor superioare, cu masterate, doctorate…

    • Da, ai dreptate! Cursul de Arta e pentru anul al II-lea, de fapt! Daca te uiti cu atentie la celelalte cursuri, o sa vezi ca e pe structura anului al II-lea, nu al anului intai, care e mai intensiv si mai cuprinzator. GB

  • iosif pop :

    O lucrare foarte frumoasa pentru iubitorii de arta. MA nemulțumește faptul menționat în nota AM SCOS DIACRITICELE!!! DE CE ? Dvs care sunteți destinați transmiterii frumosului să dați un asemenea verdict, să efectuați o asemenea crimă asupra limbii române. Toate semnele lumii pot fi introduse numai diacriticele noastre NU???e dureros!

  • Nicolae Tanase :

    Buna ziua,
    Imi puteti spune in care Duminici se vor tine cursurile din perioada Ianuarie-Iunie?
    Multumesc!
    Nicu

  • Andra Spranceana :

    Buna ziua, ma intereseaza cursul dar nu mai locuiesc in Bucuresti. Este posibila participarea pe camera web?
    Multumesc.

  • Zoia Dragomir :

    Buna ziua, ma intereseaza cursul. Inteleg ca sunt 14 cursuri in duminicile din primele doua trimestre. Ma intereseaza daca si cum se pot recupera cursurile in cazul in care nu pot participa la cateva dintre ele. Multumesc

  • Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close