Am amanat acest concert pentru o data ulterioara, s-a stricat pianul si nu-l putem reface in scurt timp!!!
Serie lunara de concerte matinale ale Societatii Muzicale, in zile de marti la 8:15h, cu durata de 25 de minute la neoBohema Art & Social Lab din Palatul Universul.
Intrarea este libera, in limita locurilor salii.
Data: 16 octombrie 2018, la 8:15h
Vlad Maistorovici – vioara
Verona Maier – pian
- noeBohema Art & Social Lab: Palatul Universul, intrarea principala, etajul V
- Usile neoBohema se deschid la 7:45h
- Durata: 25 de minute
- Copiii sub 7 ani nu au acces
Sponsor:
“În fruntea ansamblului, Maistorovici este o combinație între Stephane Grapelli și Brian May” (Wales Arts Review), iar compozițiile sale ”ating o notă aparte” (The Daily Telegraph). Nonconformistul violonist-compozitor-dirijor Vlad Maistorovici are o activitate internațională ca solist și muzician de cameră, cu un repertoriu care se întinde de la Bach la Turnage, prin Enescu și Freddie Mercury. Compozițiile sale sunt interpretate de orchestre și artiști de talie mondială.
Ca solist concertist, interpretările lui Vlad Maistorovici se bazează pe ”siguranță tehnică, dublată de diponibilitatea artistică de a împinge barierele până ce ies scântei” (Musicweb International despre debutul său la Wigmore Hall Londra). Laureat al concursurilor internaționale, a concertat pe mari scene ale lumii, cum ar fi Wigmore Hall Londra, Purcell Room, Queen Elisabeth Hall, Cadogan Hall, The Sage Gateshead, Salle Flagey Bruxelles, Kulturhaus Helferei Zurich, Sala Mare a Conservatorului din Sankt Petersburg, Merkin Hall New York, Ateneul Român, în compania unor prestigioase orchestre ca European Union Chamber Orchestra, Lausanne Chamber Orchestra, South Bank Sinfonia, Sinfonia Cymru Cardiff, Orchestra de Cameră Radio București, Orchestra Simfonică București. Este invitat al festivalurilor internaționale, cum ar fi Verbier Festival, St. Prex Festival, Newbury Spring Festival, Spoleto Festival, Enescu Festival, Festivalul SoNoRo. Credincios interpret al moștenirii marilor compozitori ai trecutului, violonistul nu se oprește la a interpreta repertoriul tradițional de muzică clasică. Ca membru fondator al Mercury Quartet din Londra a generat comenzi de noi lucrări ale celor mai talentați compozitori ai generației, ca Mark Simpson, Steven Daverson, Charlotte Bray, Edmund Finnis, Laurent Durupt, Diana Rotaru dar și ale maeștrilor consacrați ca Mark Anthony Turnage, Jonathan Cole și Dan Dediu. Albumul Mercury Acoustic, produs de Gabriel Prokofiev și lansat în 2010 de casa de discuri NonClassical Londra exploră improvizații și colaborari cu mai mulți DJ europeni. În sezonul 2012-2013, a ocupat postul de solist al ansamblului Contrechamps de la Geneva. Maistorovici cântă la o vioară Nicolo Gagliano din 1751, aparținând Rațiu Family Charitable Foundation.
Compozițiile lui Vlad Maistorovici sunt căutate și apreciate. ”Atrăgătoare și răsunătoare” (Musical America), plină de ”contraste vii” (London Financial Times) și caracterizată prin ”plasticitate a exprimării”, muzica sa figurează în repertoriul unor orchestre și artiști de talie mondială. Reflectând experiența sa de interpret, lucrările sale sunt la fel de diverse ca și artiștii și instituțiile pentru care au fost comandate: de la ”minunatul vârtej de sunete” (The Classical Reviewer) din Halo pentru orchestră (comanda London Symphony Orchestra și înregistrată sub bagheta lui François-Xavier Roth), sau dadaismul ironic din REM_X (Vis cu vampiri) (comandă a festivalului Săptămâna Internațională a Muzicii Noi), la rapsodicul Concert Transilvan (prezentat în premiară de Dmitry Sitkovetsky și orchestra de cameră New European Strings), Maistorovici ”atinge o notă aparte” (The Daily telegraph). În 2012, Institutul Cultural Român de la Londra a deschis stagiunea cu un concert intitulat Night Music: the chamber works of Vlad Maistorovici. În 2014, proiectul a fost reluat cu video-mapping în cadrul Festivalului Internațional Amadeus de la Sibiu/Hermanstadt, sub directoratul lui Christian Badea. În 2018, Orchestra Filarmonicii din Goias prezintă sub directoratul muzical al dirijorului britanic Neil Thomson proiectul Bohemian Seasons, rezidența lui Vlad Maistorovici în dublul rol de compozitor și solist, cu Anotimpurile de Vivaldi recompuse de Max Richter, Octetul op. 7 de Enescu și Choral op. 18 (în orchestrația lui Maistorovici) alături de o selecție de lucrări simfonice de Maistorovici, ca Microcosm (compus pentru LSO), R.E.M.”X”XL, Ploiești Polyphonies, Concert Transilvan și premiera mondială a piesei Just Fantasy, nou comandată de OFG.
Născut în Ploiești (1985), a fost elev al Liceului de Artă Carmen Sylva, unde a studiat cu Adrian Ceapă și Ioana Croitoru. Cu susținerea regretatei pianiste Lory Wallfisch, a candidat și obținut o bursă integrală la prestigioasa școală de muzică Yehudi Menuhin School, unde a studiat vioara cu profesoara Natalia Boyarsky. Și-a continuat studiile la Royal College of Music unde a studiat vioară cu Felix Andrievsky și compoziție cu Mark Anthony Turnage și Jonathan Cole. S-a perfecționat cu Oliver Knussen, Colin Matthews și Magnus Lindberg la Aldeburgh, Giaccomo Manzoni la Florența și Dan Dediu la București. În paralel a studiat repertoriul cameral cu Bruno Canino la Florența. Și-a desăvârșit studiile cu legendarul violonist Pierre Amoyal la Conservatorul din Lausanne, unde a absolvit cu restigioasa diplomă de Master Solist. În ciuda tinereții sale, experiența sa a fost recunoscută prin invitații de a susține masterclass-uri și workshop-uri la Lilla Akademien Stokholm, Dartington International Summer School, King’s College Londra, Conservatorul din Geneva, Conservatorul din București.
În 2015 a fondat vibrate!festival la Brașov, un eveniment internațional anual care explorează modalități de a împrospăta experiența ascultării muzicii clasice. Prilej de întâlniri unice ale artiștilor inovatori de talie internațională, festivalul se adresează unui segment larg al publicului prin programe eclectice și proiecte multidisciplinare în spații consacrate și alternative.
www.maistorovici.com
www.facebook.com/vladmaistorovici
“un violonist complet” (Musicweb International)
“plin de atmosferă, un minunat vârtej de sunete” (The Classical Reviewer)
“Maistorovici atinge o notă aparte” (The Daily Telegraph)
‘As bandleader, Maistorovici cuts a kind of Stephane-Grappelli-meets-Brian-May figure’ (Wales Arts Review), while his compositions ‘strike a different note’ (The Daily Telegraph). Maverick Romanian violinist-composer-director Vlad Maistorovici performs internationally as soloist, recitalist and chamber musician in repertoire ranging from Bach to Turnage, through Enescu and Freddie Mercury. His music is championed by world-class ensembles and artists.
As concert violinist, Vlad Maistorovici’s performances display ‘technical assuredness, balanced by interpretative willingness to push boundaries that can, and often does make sparks fly’ (Musicweb International on his Wigmore Hall debut in 2009). Always faithful to the concertos and chamber music of the great classical composers, Maistorovici does not stop at performing the established repertoire at major venues and festivals such as South Bank Centre, Cadogan Hall, The Sage Gateshead, Salle Flagey Bruxelles, Studio Ernest Ansermet Geneva, Kulturhaus Helferei Zurich, Great Hall of the St. Petersburg Conservatoire, Merkin Hall New York, Verbier Festival, St. Prex Festival, Spoleto Festival, Enescu Festival, SoNoRo Festival. With The Mercury Quartet, he has inspired over 15 new works from the most talented composers of his generation such as Mark Simpson, Steven Daverson, Charlotte Bray, Edmund Finnis, Laurent Durupt, Diana Rotaru and established masters Jonathan Cole and Dan Dediu. With the same ensemble he has explored contemporary classical music improvisation in ‘Mercury Acoustic’, released by Gabriel Prokofiev’s label, NonClassical. In season 2012-13 Maistorovici took up the position of First Solo Violin of Ensemble Contrechamps in Geneva, where he performed the complete works for string quartet by Anton Webern and extensive 20th and 21st Century repertoire. Maistorovici plays a 1751 Nicolo Gagliano of Naples, belonging to the Rațiu Family Charitable Foundation.
‘Catchy and sonorous’ (Musical America), featuring ‘vivid contrasts’ (Financial Times) and ‘clarity of expression’ (Actualitatea Muzicală Bucharest), his compositions are championed by world-class ensembles and artists. Informed by the experience as performer, his works are as diverse as the artists and institutions that commissioned them: from the ‘wonderful swirl of sounds’ (The Classical Reviewer) of Halo (commissioned by the London Symphony Orchestra and recorded under the baton of Francois-Xavier Roth), or the ironic dadaist REM_X (Vis cu vampiri) (commissioned by Bucharest International Week of New Music), to the rhapsodic Concert Transilvan (premiered by Dmitry Sitkovetsky and the New European Strings), Maistorovici always ‘strikes a different note’ (The Daily Telegraph). In 2012 the Romanian Cultural Institute in London has opened their season with a concert entitled Night Music: the chamber works of Vlad Maistorovici. In 2014 the project was revived at the Sibiu/Hermanstadt International Festival with site-specific video mapping, as part of an artist-in-focus series of three concerts that also saw him perform Brahms and Ligeti horn trios with Martin Owen and Dario Bonuccelli. In 2018 Orquestra Filarmonica de Goias under the directorship of British conductor Neil Thomson presents Bohemian Seasons, Maistorovici’s residency in the double role of composer and soloist, featuring Vivaldi’s The Seasons recomposed by Max Richter, Enescu’s Octet op. 7 and Choral op. 18 (orchestrated by Maistorovici), alongside a selection of Maistorovici’s symphonic music, including Microcosm (written for the LSO), R.E.M.”X”XL, Ploiești Polyphonies, Concert Transilvan and the world premiere of Just Fantasy, newly commissioned by the OFG.
Born in Romania (1985), he is a former pupil of the Carmen Sylva Art School. At age 16, with the support of Lory Wallfisch, he gained a full scholarship at The Yehudi Menuhin School, where he continued his violin studies with Natalia Boyarskaya. He studied violin with Felix Andrievsky and composition with Mark-Anthony Turnage and Jonathan Cole at the Royal College of Music London, and later violin with Pierre Amoyal on a Soloist Master degree at the Conservatoire de Lausanne. He studied with Oliver Knussen, Colin Matthews and Magnus Lindberg in Aldeburgh, Giaccomo Manzoni in Fiesole and Dan Dediu in Bucharest. He is the winner of the George Enescu Composition Prize, Clive Christian Composition Award and The Tillett Trust Performer Platform, Young Concert Artist Trust and Remember Enescu International Competition. He has given violin and composition masterclasses at the Lilla Akademien Stokholm, Dartington International Summer School, Geneva Conservatoire and Bucharest National University of Music.
In 2015 he has founded vibrate!festival in the touristic city of Brașov, Transylvania, an event that explores ways of refreshing the listening experience of classical music. Bringing together world-class innovative artists from all across Europe, the festival reaches out to a wide audiences through eclectic repertoire and cross-discipline projects in alternative venues.
www.maistorovici.com
www.facebook.com/vladmaistorovici
‘makes sparks fly’ (Musicweb International)
‘full of atmosphere, a wonderful swirl of sounds’ (The Classical Reviewer)
‘strikes a different note’ (The Daily Telegraph)
Verona Maier începe studiul pianului la vârsta de şase ani, la Şcoala de Muzică şi Arte Plastice nr. 2 din Bucureşti, iar din 1975 devine elevă a Liceului de Artă „George Enescu”, pe care îl absolvă în 1980, având ca profesori pe Maria Spirescu, Maria Zaharescu și Angela Marbé. În vara aceluiaşi an este admisă la Universitatea de Muzică din Bucureşti, unde îşi încheie studiile la clasa de pian a profesoarelor Ioana Minei şi Ana Pittiş. În 1983 este deţinătoarea unei burse de studii din partea Guvernului francez pentru cursurile de pian ale Academiei de Vară de la Nisa. Este doctor în muzică şi, din 1990, cadru didactic la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, fiind în prezent profesor de muzică de cameră și prorector al instituției.
Desfăşoară o bogată activitate artistică, materializată în recitaluri, concerte şi cursuri de măiestrie ( în România, Italia, Elveţia, Franţa, Ungaria, Germania, Austria, Spania, Portugalia, Grecia, Danemarca, Polonia, Suedia, Marea Britanie, Cehia, Slovacia, Norvegia, Israel, Iran, Macedonia ) şi participă la Festivalul Internaţional „George Enescu”, Festivalul Internaţional al Muzicii Noi” şi Festivalul Artelor (Bucureşti), Festivalurile Internaţionale de la Palencia şi Santander (Spania), Festivalul „Festum Musicae” (Iaşi), Festivalul de Artă Medievală (Sighişoara), „Zilele Muzicii Româno-Americane” (Constanţa), Festivalul filmului elveţian (Bucureşti), Festivalul de Teatru Atelier (Sfântu Gheorghe), Festivalul „Max Deutsch” (Paris), Langvad Chamber Music Jamboree (Danemarca). A fost invitată, ca membru sau președinte, în jurii de concursuri muzicale cu participare națională și internațională.
Alături de prestigioşi dirijori şi interpreţi din România şi din străinătate, apare în cadrul unor orchestre cum ar fi Orchestra de Cameră Radio, Orchestra de cameră „Simfonietta” sau Orchester Contemporary Opera Zürich, Orchestra Filarmonicii „George Enescu”, Orchestra Naţională Radio, Ansamblul „Concordia”. Manifestă o preferinţă deosebită pentru muzica de cameră, domeniu în care colaborează, între alţii, cu Daniel Kientzy (saxofon), Pierre Yves Artaud, Claudi Arimany, Alan Weiss, Virgil Frâncu, Ion Bogdan Ștefănescu (flaut), David Harris, Aurelian Octav Popa, Emil Vișenescu, Sacha Rattle (clarinet), Remus Azoiţei, Florin Croitoru, Thomas Bowes, Gabriel Croitoru, Vlad Stănculeasa, Constantin Șerban (vioară), Ioana Ostafi, Marin Cazacu (violoncel), Ion Ivan Roncea (harpă). Alături de Georgeta Stoleriu, Anca Iarosevici şi Robert Dumitrescu a făcut parte timp de peste 25 de ani din formaţia de cameră Studioul de Muzică Veche, unde evoluează la clavecin, orgă şi percuţie. A realizat înregistrări şi a participat la numeroase emisiuni pentru radio şi televiziune, fiind prezentă pe şapte CD-uri realizate în ţară şi în străinătate. A prezentat în primă audiție sau primă audiție românească peste o sută de lucrări muzicale.
De asemenea, a fost solicitată de o serie de regizori români la realizarea consultanţei de specialitate la muzica mai multor filme pentru marele sau micul ecran: „Moara lui Călifar” (Şerban Marinescu, 1986), „O vară de neuitat” (Lucian Pintilie, 1994), „Craii de Curtea Veche” (Mircea Veroiu, 1996), „Scrisorile prietenului” (Mircea Veroiu, 1997). Din 2014 este membru al Uniunii Cineaștilor.
Este vice-președinte al Fundației ACCUMM, înființată împreună cu soțul său, regretatul cineast și scriitor Petru Maier Bianu și coordonează Stagiunea muzicală a Fundației, găzduită de Palatul Șuțu din București
De la muzica medievală la cea contemporană şi improvizaţie, de la claviatura pianului la cele ale clavecinului şi orgii sau la unele dintre instrumentele de percuţie, Verona Maier „migrează” cu uşurinţă şi mobilitate prin teritorii diverse ale muzicii. În acelaşi sens se înscriu şi preocupările sale pentru experimentele în care muzica se alatură teatrului, literaturii sau filmului. Acestui fel de a exista al Veronei Maier i se datorează, cu siguranţă, decizia de a i se acorda în 2004, de către Preşedinţia României, medalia Meritul Cultural – clasa I.
Piano studies at Music and Fine Arts School no.2 of Bucharest, since the age of 6. Graduate of “George Enescu” Music High School (1980 – professors Maria Spirescu, Maria Zaharescu and Angela Marbé) and Music University of Bucharest (1984 – piano class of Professor Ioana Minei and Professor Ana Pitiş). Scholarship for piano master classes at Summer Academy, Nice, France (1983). Plays harpsichord (since 1987) and organ. A very experimented and challenged piano and harpsichord performer . Univerity Professor for Chamber Music at The National University of Music – Bucharest (since 1990) . In 2006 Verona Maier is conferred – summa cum laudae – the academic title of Doctor in music by the National University of Music in Bucharest after defending the thesis “ Spontaneous tempo options in J. S. Bach’s Well Tempered Clavier
International festivals: “George Enescu” International Festival, Bucharest, Romania (1992, 1993, 1994, 1995, 1998, 2001, 2005, 2007, 2009, 2013); New Music International Festival, Bucharest, Romania (1992, 1993, 1994, 1998, 2002); 44th International Festival, Santander, Spain (1995); International Music Festival, Palencia, Spain (1995); “Festum Musicae” International Festival, Iaşi, Romania (1996); Medieval Art Festival, Sighişoara, Romania (1996); “Romanian-American Music Days”, Constanţa, Romania (1997); “George Enescu” International Festival, Heidelberg, Germany(2005); Swiss Film Festival, Bucharest, Romania (2002); “Max Deutsch” Festival, Paris, France (2002); Theatre International Festival, Sf. Gheorghe, Romania (2002) Langvad Chamber Music Jamboree (2010, 2012). Member or president of numerous national music competition juries.
Co-operations with : “George Enescu” Philarmonic orchestra, Radio National Orchestra, Radio Chamber Orchestra, “Simfonietta” Chamber Orchestra, Zurich Contemporary Opera Orchestra, “Concordia” Ensemble, Pierre Yves Artaud, Claudi Arimany, Alan Weiss, Virgil Frâncu Mario Caroli (flute), Daniel Kientzy (saxophone), David Harris, Aurelian-Octav Popa, Emil Visenescu, Felix Andreas Genner, Sacha Rattle (clarinet), Thomas Bowes, Vegard Nielsen, Sherban Lupu, Gabriel Croitoru, Remus Azoiţei, Florin Croitoru, Vesselin Demirev, Yana Deschkova (violin), Marius Ungureanu, Mina Fred (viola), Marin Cazacu, Ioana Ostafi, Dorel Fodoreanu, Matthias Hermann (cello), Ion Ivan Roncea (harp), Elisabeth Lawrence, Sarah Meredith (mezzo-soprano), Alexandru Matei and Game Percussion Ensamble, famous conductors and soloists in duos (with violin, flute, cello, viol, horn, bassoon, or two pianos), trios (with violin-cello, violin-oboe, flute-oboe, violin-horn), quartets or quintets with piano, ancient music ensembles. Member of the Studio of Ancient Music chamber ensemble, playing harpsichord, organ and percussion.
Masterclasses in Romania, France, Norway.
Concert tours: First stage appearance – Bucharest, 1970, in a concert celebrating Beethoven’s double centenary. Recitals in Romania, Italy, Switzerland, France, Greece, Hungary, Germany, Slovakia, Austria, Greece, Spain , Portugal , Denmark, Poland, United Kingdom, Sweden, Czech Republic, Norway, Israel, Iran, Macedonia.
Repertory: chamber music for piano from Classicism to Romanticism and modern works, Early, Renaissance and Baroque music, as well as contemporary music, for harpsichord and organ. World premiere for over 100 works, for piano solo, chamber music or piano concert.
Recordings at Romanian National Radio and many appearances at Romanian National Television. Present on 7 CDs edited in Romania and Germany.
Musical advisor for several Romanian cinema and TV movies: “Moara lui Călifar”(“Călifar’s Mill”) – Şerban Marinescu(1986), “O vară de neuitat” (“An Unforgettable Summer”) – Lucian Pintilie (1994), “Craii de Curtea Veche” (“Ancient Court Philanderers”) – Mircea Veroiu (1996), “Scrisorile prietenului” (“Friend’s Letters”) – Mircea Veroiu (1997). Since 2013 Verona Maier is a member of the Romanian Film Association.
Verona Maier is Vice-president of ACCUMM Foundation.
In 2004, Verona Maier has been distinguished with The Medal “Cultural Merit” – First class by the Presidency of Romania.