Cosmina Cornea citeste presa muzicala din strainatate si apoi noteaza aici ce i se pare mai important.

comentarii

Un muzicolog de la Universitatea din Michigan a descoperit ca tonalitatea claxoanelor din partitura originala “Un american la Paris”, de Gershwin, nu coincide cu cea utilizata astazi. In 1923, in timpul unei calatorii in capitala Frantei, Gershwin compune una dintre cele mai celebre opere ale sale – un poem simfonic in care vuiesc claxoane adevarate ale taxiurilor pariziene. Ascultand o inregistrare din 1929, muzicologul Mark Clague si-a dat seama ca in versiunile de interpretare mai noi a fost schimbata tonalitatea claxoanelor, datorita unei confuzii din notatie: A, B, C si D nu ar desemna chei muzicale, cum au crezut cei care au fabricat special claxoane pentru reprezentatiile orchestrale ale “Unui american la Paris”, ci – demonstreaza M. Clague in cartea pe care o dedica lui George si Ira Gershwin – sunt insemnarile momentelor in care percutionistii trebuie sa intervina cu cele patru claxoane. J

(France Musique)


Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close