Articole, documente vechi sau despre intamplari si lucruri vechi, fotografii, inregistrari… pentru a sti ce s-a...

Ord. dupa

Nascut la Baia Mare la 1 mai 1955, Gheorghe Costin a studiat la Univer...

1 comentarii

Intre personalitatile de cel mai inalt prestigiu care marcheaza, prin ...

Mihail Jora a fost, alaturi de George Enescu, personalitatea care a do...

Imi amintesc cu neasemuita bucurie seara zilei de 4 martie 1995 cand S...

In anul 2004 maestrul Iosif Conta a serbat 80 de ani de viata si 60 de...

1 comentarii

O stire stupefianta ne-a fost servita de presa si TV in zilele ce ...

Deja a asocia aceste patru nume este suficient pentru un titlu soc, ca...

The World Biggest Event. 1975. Only in Japan. In acel noiembrie, s...

"Cele 20 de minute ale sedintelor de radioterapie mi se pareau int...

Este stiut ca un mare artist poate re-crea un rol, domina o distributi...

"Nu exista bucurie mai mare decat sa canti in tara ta" Cu prilejul ...

Iubitorii de muzica ai lumii intregi omagiaza in acest an (1991) pe Wo...

Intre marii artisti romani care traiesc dincolo de fruntariile tarii s...

Luna ianuarie a anului 1967 a insemnat pentru istoria muzicii comemora...

Concertul pe care Orchestra Simfonica a Filarmonicii George Enescu l-a...

Orchestra simfonica a Radioteleviziunii ne-a oferit si in concertul sa...

SAPTAMANA MUZICALA Filarmonica: Din atmosfera cenusie a mocnitei st...

Afiseaza
comentarii

Concertul pe care Orchestra Simfonica a Filarmonicii George Enescu l-a oferit melomanilor in luna mai (1990), avandu-l la pupitru pe dirijorul francez Yves Prin si solist pe artistul poporului Ion Voicu, s-a constituit intr-un autentic eveniment muzical, bucurandu-se de o larga audienta si o de buna apreciere, atat pentru tinuta sa interpretativa, cat si din perspective repertoriale, programul fiind deosebit de variat si atractiv. S-au ascultat: Simfonia a V-a in si bemol major de Franz Schubert, Concertul nr. 5 in la major, k.w. 219 pentru vioara si orchestra de Mozart, precum si doua lucrari de Maurice Ravel: „Pavana pentru o infanta defuncta” si Suita a II-a din baletul „Daphnis si Chloe”.

Yves Prin, muzician complex, a realizat o lectura vadit contemporana a acestor opere (create in 1816, 1775, 1899 si respectiv in 1900) foarte cunoscute in lumea salilor de concert, fiind un factor de unitate fericit in aceasta diversitate stilistica.

Din versiunea lui Yves Prin a Simfoniei a V-a in si bemol major de Schubert, lucrare apropiata de stilul mozartian, am retinut iscusinta cu care a fost subliniata, in Allegro molto, expresia gratioasa specifica lui Mozart din tema menuetului, relevandu-se insa impetuozitatea, vigoarea caracteristice acestei miscari la Schubert, precum si caracterul dansant, net optimist si luminos, plin de culoare al finalului (Allegro vivace).

Dirijorul francez si-a exhibat, de asemenea, stiinta si arta de a determina orchestra sa puna in valoare specificul „limbajului ravelian”, in ciuda influentelor lui Chabrier din „Pavana pentru o infanta defuncta”, precum si de a exprima profund lirismul, poezia, sentimentele de dragoste inflacarate din muzica Suitei a II-a a baletului „Daphnis si Chloe”.

Colaborand fructuos cu orchestra Filarmonicii „George Enescu” si cu dirijorul Yves Prin, violonistul Ion Voicu, daruindu-ne intr-o viziune proprie ultimul din seria concertelor pe care Mozart le-a scris la Salzburg in 1775, si-a demonstrat, inca o data, acea inalta clasa de interpret de talie internationala cu care ne-a obisnuit.

(Constantin Potanga in Evenimentul,anul I, nr. 11, iunie 1990)


Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close