„Mezzopiano stories” by Cosmina Cornea; Sunt povesti de ascultat cu o sensibilitate rafinata. Povesti...

Ord. dupa
(Cosmina Cornea)

Inspirat de “tabloul” parizienilor care patinau in iarna lui 1...

1 comentarii
(Cosmina Cornea)

In “Dictionnaire de litterature japonaise” (Paris, Editions PU...

(Cosmina Cornea)

“Haydn reprezinta modelul clasic al povestitorului muzical. El are a...

(Cosmina Cornea)

Cu  o voce ferma, extinsa, agila, nativ timbrata special pentru g...

(Cosmina Cornea)

Prezentata publicului  candva – cel mai probabil – in prima parte...

(Cosmina Cornea)

Prima lucrare pe care Michelangelo Merisi da Caravaggio (1571-1610) o ...

(Cosmina Cornea)

BBC Classical Music si BBC Drama au produs in 2003 filmul “Eroic...

(Cosmina Cornea)

“Lucid mysteries”/ “mysteres limpides” aude filosoful francez ...

(Cosmina Cornea)

In  1998 Ry Cooder, un bun prieten al lui Wim Wenders (foto), ii reun...

(Cosmina Cornea)

"Toate filmele mele sunt despre dragoste." (Nikita Mihalkov) In...

(Cosmina Cornea)

"… Chopin tusea intr-un fel ingrijorator si se temea de scandalul un...

(Cosmina Cornea)

Vreme indelungata, "Wiegenlied"-ul K. 350 (in catalogul Kochel-Verzeic...

(Cosmina Cornea)

“I saw all my colours in spirit, before my eyes. Wild, almost crazy ...

(Cosmina Cornea)

Sunt 12 spectacole de opera cu titlul “Turandot”, cel mai cuno...

(Cosmina Cornea)

Bandurria este un instrument muzical asemanator unei mandoline, unei c...

(Cosmina Cornea)

The Guardian, mai 2016: “a devastatingly effective way with a melody...

(Cosmina Cornea)

Inspirat din lucrarea lui E. Titon du Tillet, romanul lui Pascal Quign...

(Cosmina Cornea)

Robert Doisneau (1912-1994) este unul dintre cei mai iubiti fotogr...

(Cosmina Cornea)

In splendidul roman tragicomic al lui Ann Patchett se intalnesc promis...

(Cosmina Cornea)

Muzica eliberata de text. Melodia care se sustrage cuvintelor. Limbaj ...

(Cosmina Cornea)

Heinrich Kreissle von Hellborn (in cartea “Viata lui Franz Schub...

1 comentarii
(Cosmina Cornea)

Johann Sebastian Bach – Suita Orchestrala nr. 3* in Re major (BW...

(Cosmina Cornea)

“They said: You have a blue guitar,/You do not play things as th...

(Cosmina Cornea)

“Lead, follow or get out of the way!” era dictonul pe care se baza...

(Cosmina Cornea)

Presa locala din Havana anului 1809 vorbea in termeni duri despre ...

Afiseaza
comentarii

Vittorio Monti (1868-1922) este un compozitor italian originar din Napoli. A studiat vioara si compozitie la Conservatorio di San Pietro (www.sanpietroamajella.it).

Numele sau este depasit cu mult de faima compozitiei sale, “Csardas”/Czardas/Ciarda (1904) – o scurta lucrare pentru vioara si orchestra inspirata din folclorul maghiar, un cantec scris pentru solistii-virtuozi (vioara, dar si mandolina sau pian). Cu sapte variatii de tempo, o piesa “bipolara” emotional care ofera interpretilor prilejul unui showing off memorabil al tehnicii pe care o stapanesc. O provocare pentru maiestria instrumentistilor. “Csardas”-ul italianului Monti este o piesa rapsodica foarte raspandita, sonoritatile sale concertistice desprinzandu-se de contextul original al creatiei si de semnatura autorului sau si amestecandu-se in perceptia publica cu fragmente din “dansuri maghiare” ale altor compozitori faimosi: “Rapsodii ungare” – Liszt, “Dansuri ungare” – Brahms, “Dansuri slave” – Antonin Dvorak…

“Ilustrul anonim” Vittorio Monti a scris lucrari pentru pian, vioara, spectacole de balet si opereta (“Noel de Pierrot”). Stilul sau compozitional este unul dramatic, apropiat de cel al lui Mascagni (“Cavaleria Rusticana”) sau al lui Ponchielli (“Dansul orelor”).

Dirijor al Orchestrei Lamoureux Paris, autor al unui important manual pentru mandolina (“Petite Methode pour Mandoline”), compozitorul uneia dintre cele mai celebre piese pentru vioara, “Csardas”.  Acesta a fost Vittorio Monti, numit de un critic muzical The original one-hit wonder!

Ceardasul (magh. csardas) este un dans popular ungar celebru pe mapamond. Contine doua sectiuni: prima lenta; a doua – vioaie, in ritm binar. Uneori tempo-ul partii finale devine accelerat, generand un adevarat “vartej” al dansatorilor.  Cat de “nebuna” este piesa asta, putem vedea in trei inregistrari diferite stilistic, dar la fel de vii:

David Garrett, 2015

https://www.youtube.com/watch?v=d-mKgj7SW4E

Katica Illenyi, 2007

Szalai Hungarian Gyosy Band, 2009


Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close