Articole

Ord. dupa
(Catalin Constantin)

Sub bagheta lui Tiberiu Soare si in regia lui Alexander Radulescu, pro...

(Catalin Constantin)

Am asistat la avanpremiera operei Don Giovanni in vechea cladire a ONB...

(Catalin Constantin)

Sunt multe voci care spun ca, invers proportional cu digitalizarea, ve...

(Catalin Constantin)

Cu totii suntem familiari cu drogurile, fie ca nu le spunem asa (vin, ...

(Catalin Constantin)

Originea cuvantului simfonie vine din grecescul symphonos (armonios). ...

(Catalin Constantin)

Adesea numit "Ultimul romantic", Serghei Rachmaninov le-a facut pe toa...

(Catalin Constantin)

Cultura populara abunda de mituri despre marele Mozart, poate cel mai ...

(Catalin Constantin)

Seara de 27 Martie, Gala Laureatilor Concursului National Mihail Jora ...

(Catalin Constantin)

M-am abtinut prea mult sa scriu despre Bach astfel ca, iata-ma, cedand...

(Catalin Constantin)

Libertatea nu este ceva ce iti poate oferi Statul sau orice alta insti...

1 comentarii
(Articole)

In 12 ianuarie am fost la Sala Radio sa ii ascult pe Razvan Stoica si ...

(Cosmina Cornea)

Inspirat de “tabloul” parizienilor care patinau in iarna lui 1...

1 comentarii
(Cosmina Cornea)

In “Dictionnaire de litterature japonaise” (Paris, Editions PU...

(Catalin Constantin)

in Re major Am avut placerea sa asist recent la Oratoriul Messiah d...

(Cosmina Cornea)

“Haydn reprezinta modelul clasic al povestitorului muzical. El are a...

(Catalin Constantin)

...sau cum sa fim mai buni Am fost placut surprins sa aflu recent d...

(Cosmina Cornea)

Cu  o voce ferma, extinsa, agila, nativ timbrata special pentru g...

(Cosmina Cornea)

Prezentata publicului  candva – cel mai probabil – in prima parte...

(Cosmina Cornea)

Prima lucrare pe care Michelangelo Merisi da Caravaggio (1571-1610) o ...

(Cosmina Cornea)

BBC Classical Music si BBC Drama au produs in 2003 filmul “Eroic...

(Catalin Constantin)

Si vis amari, ama!  (Seneca) Aprinzi TV-ul, lumea pare in deriva -...

1 comentarii
(Cosmina Cornea)

“Lucid mysteries”/ “mysteres limpides” aude filosoful francez ...

(Cosmina Cornea)

In  1998 Ry Cooder, un bun prieten al lui Wim Wenders (foto), ii reun...

(Cosmina Cornea)

"Toate filmele mele sunt despre dragoste." (Nikita Mihalkov) In...

(Cosmina Cornea)

"… Chopin tusea intr-un fel ingrijorator si se temea de scandalul un...

Afiseaza
comentarii

Camerata Regala, ansamblu aflat sub Inaltul Patronaj al Alteţei Sale Regale Principele Radu al Romaniei, ne-a dat intalnire pe 9 martie pe scena Ateneului Roman, pentru a ne prezenta unul dintre concertele din cadrul Stagiunii Regale.

Programul s-a conturat intr-o maniera atragatoare pentru public, caruia i s-a propus o calatorie muzicala in timp, incepand cu barocul si avand ca destinatie finala epoca romantica. Astfel, prima lucrare prezentata a fost Concertul pentru patru piane si orchestra, in la minor, de Johann Sebastian Bach, o adaptare dupa Concertul pentru patru viori si orchestra, in si minor, de Antonio Vivaldi. Nu numai ca lucrarile pentru mai multe piane reprezinta, in general, o raritate pentru viata muzicala romaneasca ci, in cazul de fata, concertul a fost pus in scena de patru artisti foarte tineri. Cu varste cuprinse intre 14 si 16 ani, Izabela Voropciuc, Gerard Rusu, Egizia Soare si Yosua Stan sunt elevi in cadrul Fundatiei Resonnance, aflati in plin proces de formare, care pasesc cu entuziasm spre ceea ce poate ca va insemna in viitor o cariera pianistica in deplinatatea sa.

Clasicismul vienez si-a facut simtita prezenta prin intermediul Concertului pentru doua piane si orchestra, in mi bemol major, de Wolfgang Amadeus Mozart. In ipostaza solistica s-au aflat pianistele Lavinia Dragos, totodata si director al filialei Resonnance din Romania, si interpreta de origine spaniola, Pilar Guarné.

Cea mai asteptata prezenta a serii, pianista Elizabeth Sombart este cea care, in partea a doua a concertului, ne-a insotit in era romantica, gratie sonoritatilor creionate de Concertul pentru pian si orchestra nr. 2 de Frédéric Chopin. Elizabeth Sombart este Fondator si Director al Fundatiei Resonnance si intretine relatii de stransa prietenie muzicala cu spatiul romanesc.

Inca din momentul selecţiei programului, succesul evenimentului a fost, in mare parte, asigurat. Caracterizate de diversitate, frumuseţe melodica şi coerenţa, totodata, opusurile alese au reuşit sa incante melomanii prezenţi la concert:

“Mi-a facut mare placere ca s-a facut un astfel de concert, cu astfel de muzica, cu o astfel de orchestra, cu tineri si ca sunt sprijiniti. Programul e frumos, este lume multa, bucuroasa…” (spectatoare)

“Foarte mult mi-a placut… De aceea am venit si de aceea vin, pentru ca imi place. Este un eveniment extraordinar.” (spectatoare)

Cele trei lucrari au fost conduse de la pupitrul dirijoral de Pierre Vallet, discipol, asemenea lui Elizabeth Sombart, al maestrului Sergiu Celibidache. Impresiile dirijorului legate de aceasta prima colaborare cu muzicienii din Camerata Regala s-au conturat dupa cum urmeaza:

“A fost fantastic! Este vorba, in primul rand, despre o iubire exceptionala pentru muzica. Nu a intervenit rutina pentru ei, sunt foarte atenti la detalii. Cat despre concertmaestru, Radu Chisu, acesta este incredibil. El lucreaza la detalii, ma sustine, am ascultat tot ce a avut de spus, am discutat; este foarte atent. Se simte ca muzica aici este inca foarte vie dar, mai ales, ca are o reala valoare. Pentru mine, acest lucru este extraordinar. Am remarcat calitatea muzicienilor si a ansamblului; se privesc, ma privesc, comunicam… S-a creat astfel un sentiment de armonie cu adevarat unic.”

Asadar, un program atractiv, o scena aproape neincapatoare, un dirijor multumit si un melanj fericit intre insufletirea artistilor la inceput de drum si profesionalismul muzicienilor de renume international – asa poate fi descris, pe scurt, concertul de miercuri seara.


Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close