Articole

Ord. dupa
(Catalin Constantin)

Sub bagheta lui Tiberiu Soare si in regia lui Alexander Radulescu, pro...

(Catalin Constantin)

Am asistat la avanpremiera operei Don Giovanni in vechea cladire a ONB...

(Catalin Constantin)

Sunt multe voci care spun ca, invers proportional cu digitalizarea, ve...

(Catalin Constantin)

Cu totii suntem familiari cu drogurile, fie ca nu le spunem asa (vin, ...

(Catalin Constantin)

Originea cuvantului simfonie vine din grecescul symphonos (armonios). ...

(Catalin Constantin)

Adesea numit "Ultimul romantic", Serghei Rachmaninov le-a facut pe toa...

(Catalin Constantin)

Cultura populara abunda de mituri despre marele Mozart, poate cel mai ...

(Catalin Constantin)

Seara de 27 Martie, Gala Laureatilor Concursului National Mihail Jora ...

(Catalin Constantin)

M-am abtinut prea mult sa scriu despre Bach astfel ca, iata-ma, cedand...

(Catalin Constantin)

Libertatea nu este ceva ce iti poate oferi Statul sau orice alta insti...

1 comentarii
(Articole)

In 12 ianuarie am fost la Sala Radio sa ii ascult pe Razvan Stoica si ...

(Cosmina Cornea)

Inspirat de “tabloul” parizienilor care patinau in iarna lui 1...

1 comentarii
(Cosmina Cornea)

In “Dictionnaire de litterature japonaise” (Paris, Editions PU...

(Catalin Constantin)

in Re major Am avut placerea sa asist recent la Oratoriul Messiah d...

(Cosmina Cornea)

“Haydn reprezinta modelul clasic al povestitorului muzical. El are a...

(Catalin Constantin)

...sau cum sa fim mai buni Am fost placut surprins sa aflu recent d...

(Cosmina Cornea)

Cu  o voce ferma, extinsa, agila, nativ timbrata special pentru g...

(Cosmina Cornea)

Prezentata publicului  candva – cel mai probabil – in prima parte...

(Cosmina Cornea)

Prima lucrare pe care Michelangelo Merisi da Caravaggio (1571-1610) o ...

(Cosmina Cornea)

BBC Classical Music si BBC Drama au produs in 2003 filmul “Eroic...

(Catalin Constantin)

Si vis amari, ama!  (Seneca) Aprinzi TV-ul, lumea pare in deriva -...

1 comentarii
(Cosmina Cornea)

“Lucid mysteries”/ “mysteres limpides” aude filosoful francez ...

(Cosmina Cornea)

In  1998 Ry Cooder, un bun prieten al lui Wim Wenders (foto), ii reun...

(Cosmina Cornea)

"Toate filmele mele sunt despre dragoste." (Nikita Mihalkov) In...

(Cosmina Cornea)

"… Chopin tusea intr-un fel ingrijorator si se temea de scandalul un...

Afiseaza
comentarii

In data de 13 martie 2016, violonista de origine canadiana Angele Dubeau a revenit pe scena Ateneului Roman, dupa 32 de ani de absenta. De aceasta data, insa, artista a fost insotita de ansamblul cameral feminin pe care l-a fondat in anul 1997, „La Pieta”.

Concertul, organizat de Societatea Muzicala in parteneriat cu Ambasada Canadei in Romania, a stat in intregime sub semnul stilului minimalist. Desi in program figurau nume cu ecouri puternice in muzica clasica contemporana, creatiile minimaliste nu se bucura in mod obisnuit de o mare popularitate si frecventa pe scenele bucurestene. Asadar, putem vorbi despre o dubla sarbatoare pentru melomanii prezenti, de altfel, in numar foarte mare la concert: o violonista apreciata la nivel international, Angele Dubeau, si totodata un program cu totul inedit. Muzicile minimaliste sunt renumite pentru capacitatea lor de plasmui, pornind de la un numar restrans de mijloace expresive, sonoritati cuprinzatoare care incarca salile de spectacole de pretutindeni. Opusurile semnate de compozitorul italian Ludovico Einaudi au rasunat duminica pentru prima data pe o scena romaneasca, in alternanta cu lucrari de Philip Glass, Arvo Part, Michael Nyman, Marjan Mozetich si Maxime Goulet. Spre deplina incantare a publicului, Angele Dubeau a propus doua bisuri pe cat de diverse, pe atat de surprinzatoare: bine-cunoscuta melodie americana What a wonderful world si Rapsodia romana nr.1 de George Enescu.

Angele Dubeau ne-a descris in cateva cuvinte experienta traita in Romania in urma cu mai bine de 30 de ani, cand a decis sa studieze la Bucuresti, sub indrumarea regretatului violonist si pedagog, Stefan Gheorghiu. Cuprinsa de emotie, violonista s-a adresat cu recunostinta sotiei acestuia, care era prezenta in sala:

“Doresc sa salut prezenta in sala a doamnei Gheorghiu. Dumneaei m-a intrebat adesea de ce am ales sa vin in Romania. Raspunsul este unul foarte simplu: am venit pentru un roman, pentru un om, pentru domnul Stefan Gheorghiu. Faptul ca sunt violonista de astazi se datoreaza sotului dumneavoastra si lucrurilor pe care le- am invatat de la dumnealui. Va sunt si dumneavoastra, in egala masura, recunoscatoare. Sunteti o femeie rafinata si generoasa. M-am simtit tratata ca un membru al familiei si pentru aceasta va multumesc.”

Protagonista matineului muzical a cantat la vioara Stradivarius „Des Rosiers”, care dateaza din anul 1733, iar faimosul instrument a mai putut fi ascultat si in cadrul unui concert umanitar sustinut la un camin de copii din Bucureşti.

O alta surpriza placuta a fost prezenta pe scena a unei interprete de origine romana, violista Andra Giugariu. Aceasta a vorbit despre „La Pieta” si despre emotia de a canta acasa:

“E un ansamblu care imi place. Evident ca avem un dirijor ca Angele, care dirijeaza cantand. Trebuie sa avem chimie, complicitate, sa ne ascultam 200%, sa avem contact vizual, dar si auditiv, pana sa ne si intelegem bine. Trebuie, pentru ca fara dirijor nu se poate altfel. A fost foarte emotionant si am venit cu inima mare de tot. Ma simteam ca acasa, ca la inceput cand am plecat.”

Concertul sustinut de Angele Dubeau si „La Pieta” la Ateneul Roman apare ca o reusita pe orizontul cultural bucurestean si reconfirma necesitatea initierii a cat mai multe astfel de proiecte, muzicale si nu numai.


Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close