Articole

Ord. dupa
(Catalin Constantin)

Sub bagheta lui Tiberiu Soare si in regia lui Alexander Radulescu, pro...

(Catalin Constantin)

Am asistat la avanpremiera operei Don Giovanni in vechea cladire a ONB...

(Catalin Constantin)

Sunt multe voci care spun ca, invers proportional cu digitalizarea, ve...

(Catalin Constantin)

Cu totii suntem familiari cu drogurile, fie ca nu le spunem asa (vin, ...

(Catalin Constantin)

Originea cuvantului simfonie vine din grecescul symphonos (armonios). ...

(Catalin Constantin)

Adesea numit "Ultimul romantic", Serghei Rachmaninov le-a facut pe toa...

(Catalin Constantin)

Cultura populara abunda de mituri despre marele Mozart, poate cel mai ...

(Catalin Constantin)

Seara de 27 Martie, Gala Laureatilor Concursului National Mihail Jora ...

(Catalin Constantin)

M-am abtinut prea mult sa scriu despre Bach astfel ca, iata-ma, cedand...

(Catalin Constantin)

Libertatea nu este ceva ce iti poate oferi Statul sau orice alta insti...

1 comentarii
(Articole)

In 12 ianuarie am fost la Sala Radio sa ii ascult pe Razvan Stoica si ...

(Cosmina Cornea)

Inspirat de “tabloul” parizienilor care patinau in iarna lui 1...

1 comentarii
(Cosmina Cornea)

In “Dictionnaire de litterature japonaise” (Paris, Editions PU...

(Catalin Constantin)

in Re major Am avut placerea sa asist recent la Oratoriul Messiah d...

(Cosmina Cornea)

“Haydn reprezinta modelul clasic al povestitorului muzical. El are a...

(Catalin Constantin)

...sau cum sa fim mai buni Am fost placut surprins sa aflu recent d...

(Cosmina Cornea)

Cu  o voce ferma, extinsa, agila, nativ timbrata special pentru g...

(Cosmina Cornea)

Prezentata publicului  candva – cel mai probabil – in prima parte...

(Cosmina Cornea)

Prima lucrare pe care Michelangelo Merisi da Caravaggio (1571-1610) o ...

(Cosmina Cornea)

BBC Classical Music si BBC Drama au produs in 2003 filmul “Eroic...

(Catalin Constantin)

Si vis amari, ama!  (Seneca) Aprinzi TV-ul, lumea pare in deriva -...

1 comentarii
(Cosmina Cornea)

“Lucid mysteries”/ “mysteres limpides” aude filosoful francez ...

(Cosmina Cornea)

In  1998 Ry Cooder, un bun prieten al lui Wim Wenders (foto), ii reun...

(Cosmina Cornea)

"Toate filmele mele sunt despre dragoste." (Nikita Mihalkov) In...

(Cosmina Cornea)

"… Chopin tusea intr-un fel ingrijorator si se temea de scandalul un...

Afiseaza
comentarii

SC: Doamna Angèle Dubeau, mai intai de toate va multumesc pentru ocazia de a avea acest dialog! Duminica, pe 13 martie 2016, veti canta la Ateneul Roman in compania ansamblului „La Pietà”, pe care l-ati si infiintat, in 1997; va fi un program in principal cu muzica de Ludovico Einaudi si Philip Glass. Ce ati gandit atunci cand ati primit invitatia de a sustine acest concert?

AD: Ei bine, in primul rand trebuie sa va spun ca formarea mea muzicala mi-a purtat pasii in Romania, la Bucuresti, din 1981 si pana in 1984! Asa ca am fost in tara dumneavoastra unde am fost indrumata, dupa cum sunt sigur ca stiti, de minunatul maestru Stefan Gheorghiu. Am studiat, deci, la Conservatorul „Ciprian Porumbescu”, ceea ce sigur ca reprezinta un episod de foarte demult – au trecut 32 de ani de atunci! Va fi prima oara cand revin in fata publicului roman, si pentru mine aceasta reintoarcere, ocazia de a ma afla pe scena Ateneului (acolo unde am cantat, desigur, in anii petrecuti la Conservator) este ceva profund emotionant, ce ma inspira sa fac muzica din tot sufletul. Stiti, am descoperit, in cei 3 ani petrecuti in tara dumneavoastra, oameni atat de generosi cu mine, atat de deschisi si primitori, astfel incat imi vine in minte ca, pur si simplu, muzica are capacitatea de a exprima intregul spectru de emotii umane iar eu, cu vioara mea, voi avea ocazia sa spun „multumesc” pentru toti acei ani in care m-am aflat in minunata dumneavoastra tara.

SC: Aminteam de cele doua nume ce domina programul gandit pentru 13 martie – Einaudi si Glass. V-as intreba cum priviti modul in care se articuleaza programul, arhitectura sa interioara?

Am dorit, in esenta, sa prezint nume emblematice ale muzicii contemporane, compozitori care sunt in viata. Ar trebui sa spun ca toti autorii de pe afis, intreaga muzica pe care o voi interpreta rezoneaza cu mine in cel mai inalt grad cu putinta, este muzica pe care iubesc sa o cant de fiecare data. Si, pentru ca am subliniat asta, in urma cu ani (acum 8-10 ani, nu mai stiu cu exactitate) am demarat realizarea unei serii discografice intitulata „Portraits”; portrete ce reflecta personalitati cu adevarat mari, repere ale creatiei muzicale contemporane, compozitori in viata, compozitori de mare succes, de asemenea, si cred ca cel mai important criteriu a fost acela al profilului lor unic, inconfundabil, vocea lor distincta pe scena muzicala de azi. Si am inceput cu Philip Glass, cu americanul Philip Glass, caruia i-am descoperit muzica in anii ’80. Apoi, in anii ’90 am ajuns la New York pentru a studia cu Philip, el incheia atunci lucrul la un concert pentru vioara si voia ca eu sa-l ajut sa verifice daca anumite aspecte erau exact asa cum trebuia…

SC: Despre ce concert era vorba?

AD: De primul dintre concertele sale… citeste tot interviul pe site-ul Radio Romania Muzical


Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close