Mircea Cornisteanu este un regizor de teatru, cu o activitate bogata pe scena Teatrului National Marin Sorescu din Craiova, al carui director a fost intre anii 2000-2016. A fost membru al Senatului UNITER in perioada 1994-2002 si este membru fondator al Asociatiei Umoristilor Romania (A.U.R.).
A absolvit Institutul de Arta Teatrala si Cinematografica I. L. Caragiale din Bucuresti, specializarea Regie de teatru, la clasa profesorului Radu Penciulescu. Din anul absolvirii pana in 1990, Mircea Cornisteanu a fost angajat la Teatrul National Marin Sorescu din Craiova. Urmatorii noua ani, a montat spectacole la Teatrul Nottara din Bucuresti.
In perioada 1995-1999, Mircea Cornisteanu a predat regie la Academia de Teatru si Film din Bucuresti. Intre anii 1999-2000 a fost regizor si director la Teatrul Sica Alexandrescu din Brasov, iar din 2000 pana in 2016 a ocupat functia de conducere la Teatrul National Marin Sorescu din Craiova.
Mircea Cornisteanu a realizat de-a lungul carierei sale peste 150 de spectacole, atat pe scenele teatrelor din Romania, cat si in teatre din Polonia, Armenia, Cipru si U.R.S.S. A montat spectacole de teatru, teatru de animatie, musicaluri, operete si teatru de televiziune.
Printre cele mai importante montari ale sale, se numara: Acesti ingeri tristi, de D.R. Popescu,Radu cronicar de tara, de Alexandru Firescu, Baia romana, de Stanislav Stratiev, Gaitele, de Alexandru Kiritescu, A treia teapa, de Marin Sorescu, Jocul vietii si al mortii in desertul de cenusa, de Horia Lovinescu, Richard al II-lea, de William Shakespeare, Micul infern, de Mircea Sefanescu, Unchiul Vanea, de A.P. Cehov, Cui i-e frica, de Virginia Woolf?, de Edward Albee,Frumoasa calatorie a ursilor panda povestita de un saxofonist care avea o iubita la Frankfurt, de Matei Visniec, Mobila si durere, de Teodor Mazilu, D-ale carnavalului, de I.L. Caragiale, Anna Christie, de Eugene O`Neill, Santaj, de Ludmila Razumovskaia, Intr-un parc pe o banca, de Alexandr Ghelman, Tiganiada, de Ion Budai Deleanu, Pescarusul, de A.P. Cehov, Zapezile de altadata, de Dumitru Solomon, Floarea de cactus, de Pierre Barillet si Jean Pierre Gredy (1986), Nora, de Henrik Ibsen (1992), Transfer de personalitate, de Dumitru Solomon (1991), Scrisori de dragoste, de Albert Ramsdell Gurney (1993), Avarul, de J.-B.P. Molière (1994), Revizorul, de N.V. Gogol (1995), Laurii domnului Schutz, de Jean-Noel Fenwick (1996), Unde-i revolverul?, de Gábor Görgey (1997), Chinezii, de Michael Frayn (1998), Sotul pacalit, de J.-B.P. Molière (2000).
Pentru montarile sale, Mircea Cornisteanu a obtinut numeroase premii pentru regie sau cel mai bun spectacol la diferite competitii si festivaluri. In anul 1982, i se acorda Premiul A.T.M. pentru regia spectacolului O scrisoare pierduta de la Teatrul National Marin Sorescu din Craiova si Diploma Ministerului Culturii al fostei URSS pentru Interesul general de Aurel Baranga reprezentat la Teatrul Stanislavski din Erevan. A primit Premiul UNITER pentru cel mai bun spectacol al anului 1989 pentru Unchiul Vanea de la Teatrul Marin Sorescu din Craiova. A castigat Marele Premiu si Premiul pentru regie la Festivalul Teatrelor Maghiare din Strainatate de la Kisvarda, Ungaria, pentru Cui i-e frica de Virginia Woolf? de Eduard Albee de la Teatrul National din Targu-Mures, sectia maghiara, in 1996. Spectacolul sau D’ale Carnavalului a primit Premiul pentru cel mai bun spectacol de comedie la Festivalul National de Comedie din Galati, in 2002. In aprilie 2010, regizorul Mircea Cornisteanu a primit Premiul UNITER pentru intreaga activitate si un an primit Premiul UNITER pentru cel mai bun spectacol TV – Unde-i revolverul de Görgey Gábor.
Mircea Cornisteanu a fost decorat cu Ordinului National Serviciul Credincios in grad de cavaler.
Comentarii (2)
Dacă domnia sa e prezentat printre elitele României, stam foarte prost. Lucrează foarte urat cu actorii, ii injura, ii face prosti, cretini și folosește toate epitetele posibile. Am întrebat actori de ce accepta și mi-au spus ca dacă răspunzi ca nu ii permiți limbajul, te da afara. Vorba unui actor:dacă ar fi măcar un regizor genial, as accepta sa fiu înjurat de către el. Dar asa… eu nu accept!
Invatati mai intîi sa scrieti corect si apoi puteti sa va dati cu parerea,chiar sub masca anonimatului,citînd asa-zise conversatii cu unii la fel de anonimi ca si dv.Asa,nu cred ca vă crede cineva .