Mariana Mihut este una dintre cele mai valoroase si indragite actrite din tara, fiind numita de presa un adevarat diamant al teatrului si filmului romanesc. Nascuta pe 7 septembrie in 1942, Mariana Mihut a dezvoltat inca din copilarie o pasiune pentru teatru si, desi era timida, ii placea sa improvizeze roluri si sa participe la dansurile si recitalurile de poezii si cantece, organizate de scoala. Fara nicio pregatire profesionala in domeniu, la varsta de doar 11 ani a jucat intr-un spectacol de balet, iar tot in acea perioada a ajuns pe scena Teatrului de Stat din Pitesti si a celui de la Curtea Arges.
Desi a terminat un profil real, Mariana Mihut isi dorea cu adevarat sa devina actrita, in ciuda faptului ca parintii sai nu erau de accord cu aceasta meserie. Acestia i-au permis sa incerce o singura sa dea data admiterea la Institutul de Arta Teatrala si Cinematografica (actual UNATC I. L . Caragiale), in speranta ca ii va trece capriciul cu actoria. Insa, Mariana Mihut a intrat la clasa profesorilor Pop Martian si Octavian Cotescu, abosolvind in promotia 1964, alaturi de Ion Caramitru, Valeria Seciu, Ovidiu Iuliu Moldovan, Rodica Mandache, Virgil Ogasanu.
Dupa terminarea studiilor, Mariana Mihut s-a angajat la Teatrul Giulesti (actual Odeon), iar in 1972 s-a mutat la Teatrul Bulandra, ramanandu-i fidela pana in prezent. La acest teatru, Mariana Mihut a colaborat cu unii dintre cei mai importanti regizori din Romania, precum: Liviu Ciulei, Lucian Pintilie, Andrei Serban, Catalina Buzoianu, Silviu Purcarete.
In anul 1965, aflata inca pe bancile facultatii, Mariana Mihut a fost aleasa de regizorul Liviu Ciulei pentru rolul Martei din Padurea spanzuratilor. Debutul actritei in film a avut un success rasunator, insa cele mai multe roluri le-a realizat in teatru in spectacole ca: Nunta lui Figaro de Beaumarchais (regia Dinu Cernescu), Revizorul de Gogol (regia Lucian Pintilie), Visul unei nopti de iarna de Tudor Musatescu (regia Geta Vlad), A douasprezecea noapte de William Shakespeare (regia Liviu Ciulei), Teatrul comic de Carlo Goldoni (regia Silviu Purcarete), Mutter Courage de Bertolt Brecht (regia Catalina Buzoianu).
Mariana Mihut detine un record al premiilor UNITER pentru interpretare feminina, primul fiind luat in anul 1991 pentru rolul Reginei Ginevra din Merlin, de Tancred Drost (regia Catalina Buzoianu). In urmaorul an, actrita a primit aceeasi distinctie pentru spectacolul teatru TV, Ursul; iar in anul 1996 pentru rolul Halie din Copilul Ingropat, de Sam Shepard (regia Catalina Buzoianu), culminand cu Premiul UNITER de Excelenta primit in anul 1997. Interpretarea Innei Rasadina in Sorry, de Aleksandr Galin (regia Yuriy Kordonskiy), i-a adus Marianei Mihut Premiul UNITER pentru Cea mai buna actrita in rol principal in anul 2004. Pentru rolul Regelui Lear din spectacolul LEAR(A) (regia Andrei Serban), actrita a fost recompensata cu acelasi premiu in anul 2009, iar cel mai recent premiu l-a obtinut pentru rolul bunicii din spectacolul Ingropati-ma de dupa plinta, de Pavel Sanaev (regia Yuri Kordonsky).
In afara de cariera de pe scena, Mariana Mihut a interpretat numeroase roluri si in teatrul radiofonic, teatru TV si cinematografie. Debordand de energie intreaga sa cariera, talentul Marianei Mihut consta in puritatea si inconcenta interpretativa, alaturi de o desavarsita putere de convingere a spectatorului.
Mariana Mihut are o casnicie de 50 de ani cu actorul Victor Rebengiuc, cei doi reprezentand unul dintre cele mai apreciate cupluri in teatru. Au jucat impreuna pe scena Teatrului Bulandra, dar si in filme si spectacole de teatru tv.