Personalitatile care au murit dupa ce au fost incluse in catalogul Elitelor Romaniei

Ord. dupa

Adrian Gabor este un cunoscut preot ortodox si cadru diadactic univers...

1 comentarii

Alexandru Arsinel s-a nascut  la 4 iulie 1939 in comuna Dolhasca din ...

2 comentarii

Preot, istoric, teolog, publicist si profesor universitar roman, Gheor...

Parintele Nicolae Achimescu este un cleric (preot) ortodox si profesor...

2 comentarii

Nicolae Licaret a fost cel mai important organist roman, stapanind ...

Nicolae Necula este preot si profesor de Teologie ortodoxa, fost decan...

1 comentarii
Afiseaza
comentarii

Preot, istoric, teolog, publicist si profesor universitar roman, Gheorghe Dragulin s-a nascut la 14 aprilie 1929 in localitatea Scutelnici, judetul Buzau. Cursurile Seminarului ,,Chesarie Episcopul” din Buzau le frecventeaza intre anii 1942-1948, iar intre anii 1948-1950 face studii la Liceul B. P. Hasdeu.

In anul 1950, Gheorghe Dragulin este declarat admis la Facultatea de Litere din Bucuresti si in acelasi an obtine o bursa de studii la Facultatea de Teologie din Bucuresti, din partea Episcopiei Buzaului. In 1956 devine licentat in Teologie la Facultatea de Teologie din Bucuresti cu teza: „Argumentarea istorica a divinitatii crestinismului”.

Parintele Gheorghe Dragulin a ocupat mai multe posturi didactice, dupa cum urmeaza: asistent (1990), apoi lector (1991), conferentiar (din 1994) la Facultatea de Teologie din Bucuresti si profesor universitar titular la Facultatea de Teologie Ortodoxa de la Universitatea „1 Decembrie” din Alba-Iulia (1998).

Activitatea sa editorial-publicistica cuprinde o serie semnificativa de studii, articole si carti de autor, dintre care amintim:

  • Ortodoxia in teologia contemporana, in „Ortodoxia”, an.  XI, 1959, nr. 1, p. 145-158,
  • Revolutie si eshatologie, in ST, an.  XI, 1959, nr. 1, p. 46-56;
  • Vladimir Guettee si Ortodoxia, in “ Ortodoxia”, an.  XI, 1959, nr. 3, p. 381-397,
  • Maitri si Agapi. Iubirea de oameni in budism si crestinism, in “Ortodoxia”, an.  XI, 1959, nr. 4,p. 604-619;
  • Replica ortodoxa din veacul trecut la infailibilitatea papala, in “Ortodoxia” an.  XIII, 1961, nr. 1, p. 111-132 si nr. 2, p. 281-313;
  • Din contributia Bisericii Ortodoxe la Miscarea ecumenica.  V. Guettee si revista “L’Union chretienne”, in GB, an.  XXIV, 1965, nr. 5-6, p. 445-458;
  • Pareri noi despre Ortodoxie in literatura Protestanta contemporana, in GB, an.  XXV, 1966, nr. 1-2, p. 69-78;
  • Duhul Ortodoxiei si nazuintele crestine contemporane dupa unitate. in “Ortodoxia”, an.  XXI, 1969, nr. 1, P. 41-55;
  • Eclesiologia tratatelor areopagitice si importanta ei pentru ecumenismul contemporan (teza de doctorat), in ST, an.  XXXI, 1979, nr. 14, p. 54-300 (si extras, 256 p.);
  • Vasile cel Mare si scoala alexandrina, in MO, XXXI, 1979, nr. 1-3, p. 87-97;
  • Personalitatea si opera Sfantului Dionisie Areopagitul in teologia romaneasca. in BOR, an.  XCIX, 1981, nr. 5 -6, p. 628-642;
  • Filocalia: De la Sf.  Vasile cel Mare pana in zilele noastre, in ST, an.  XXXII, 1980, nr. 1-2, p. 66-80;
  • Doctrina trinitara a Sfantului Vasile cel Mare in discutiile teologilor contemporani , in GB, an.  XXXVIII, 1979, nr. 5-6, p. 489-498;
  • Sinodul II ecumenic si unele personalitati ale lui in cinstirea milenara a Ortodoxiei romanesti, in BOR, an.  XCIX, 1981, nr. 7-8, p. 867-887.
  • Biserica din satul Meteleu-Lipanescu (Buzau) si slujitorii ei in GB, an.XXVIII, 1969, nr. 1-2, p. 131-148;
  • Din relatiile romanesti cu Epirul in veacul al XIX-lea, in GB, an.  XXXII, 1973, nr. 5-6, p. 60O-610;
  • Sfantul Nicodim de la Tismana si curentele vietii religioase din veacul al XIV-Iea, in MO, an.  XXXVIII, 1976, nr.  I I – 12, p 962-971,
  • Generozitate umana si atittidine ecumenista in scrierile Iui Gala Galaction, in GB, an. XXXVI, 1977, nr. 1-3, p. 121-131;
  • Studiu istorico-bisericesc despre parohia Ceaus-Radu din Bucuresti, in GB, an.  XXXVI, 1977, nr. 7-9, p 742-758;
  • Marturii despre unitatea nationala a poporului roman, in BOR, an. Cl, 1983, nr. 5-6, p. 401 – 415;
  • Teologi romani de seama in prima jumatate a veacului al XX-Iea, in ST, an.  XLIII, 199 1, nr. 4, p. 64-83.
  • leromonahul Dionisie Smeritul, “ Exiguul”,sau “cel mic” (aprox. 470 – 550) – incercare de intregire bio-bibliografica, in ST, an.  XXXVII, 1995, nr. 7-8, p. 521-539,
  • Un fiu de mare faima al Arhiepiscopiei Tomisului in veacul al VI-lea la Roma, in ST, an.  XXXVIII, 1986, p. 92-111,
  • Prefetele Cuviosului Dionisie Smeritul sau  Exiguus la unele traduceri in limba latina.  Studiu introductiv si bibliografie de Gh.  Dragulin, traducere de Prof. David Popescu, in MO, an.  XXXVIII, 1986, nr. 2, p. 76-125;
  • Cuviosul Dionisie Smeritul sau Exiguul: Doua Epistole despre problemele datei Pastelui si Elementele calculului calendaristic si Pascal”. Studiu introductiv si bibliografie de Pr. Gheorghe Dragulin, traducere de Prof. David Popescu, in MO, an.  LXXIX, 1987, nr. 1, p. 27-70;
  • Concluzii si perspective in dezbaterile din ultima suta de ani asupra Sfantului Dionisie Areopagitul si a operei sale, in GB, an.  XLV, 1986, nr. 1, p.73-87;
  • Cuviosul Dionisie Exiguul (Smeritul). in vol.  Sfinti romani si aparatori ai legii stramosesti, Bucuresti, 1987, p. 234-247;
  • Cercetari asupra operei lui Dionisie Exiguul si indeosebi asupra celei necunoscute pana acum, in MO, an.  XL, 1988, nr. 5, p. 24-68,
  • Identitatea Iui Dionisie Pseudo Areopagitul cu ieromonahul Dionisie Smeritul (Exiguul).  Craiova, 1991, 342 p.
  • Alte studii, articole, predici si recenzii in periodicele citate in lista bibliografica amintita.

Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close