Nume devenit familiar melomanilor romani in ultimul deceniu, pianistul si dirijorul italian desfasoara o apreciata activitate in care s-a apropiat in special de spectacolele de opera, fiind constant invitat sa conduca muzical montari ale unor titluri importante pe scenele noastre lirice.
Nascut in patria muzicii, Italia, a urmat cursurile Conservatorului din Pesaro, specializandu-se ulterior in dirijat de orchestra, pian, dirijat coral si muzical corala, numarandu-se inclusiv printre auditorii cursurilor “Pomeriggi musicali” din Milano sustinute de profesorul Gustav Kuhnn.
Devenit asistent al acestuia si al lui Alessio Vlad, David Crescenzi s-a consacrat mai intai ca pianist acompaniator si dirijor in diferite teatre si festivaluri precum Teatrul Operei din Cairo unde a dirijat “Barbierul din Sevilla” de G. Rossini, “Elixirul dragostei” de G. Donizetti, “Tosca” de G. Puccini, “Bal mascat”, “Aida” si “Rigoletto” de G. Verdi, Teatrul Carlo Felice din Genova sau Teatrul San Carlo din Napoli.
La scurt timp dupa aceste prezente, incepe lunga colaborare cu Opera Nationala Romana din Timisoara, unde devine dirijor permanent invitat si unde isi largeste repertoriul abordat, ce cuprinde astazi titluri de referinta ale literaturii de specialitate, apartinand unei palete variate de compozitori, de la Mozart la Bizet, si de la Donizetti la Verdi sau Puccini.
Stabilit intre timp in tara noastra, Crescenzi are colaborari si cu operele din Bucuresti, Cluj si Iasi unde dirijeaza partituri ale unor titluri de referinta ale repertoriului. Activitatea sa continua insa si pe plan international, fiind numit de curand director artistic si dirijor principal al Operei din Cairo.
In afara repertoriului liric, dirijorul s-a afirmat si in cel vocal-simfonic si simfonic, aflandu-se la pupitru unor ansambluri de prestigiu atat din Italia cat si din Romania, si nu numai.