Arhiva cu toate evenimentele culturale – orice eveniment cultural trece automat in aceasta sectiune in mementul...
Descrierea categoriei "Cum a fost evenimentul?"
Arhiva cu toate evenimentele culturale – orice eveniment cultural trece automat in aceasta sectiune in mementul in care s-a terminat. Va rugam sa scrieti aici informatiile relevante si impresiile dupa eveniment, sa adaugati poze si orice alta referinta.
Nu este o lista completa a evenimentelor culturale din Bucuresti, ci una cu rol exemplificativ, pentru ca veti regasi aceste evenimente in fisa fiecarui spatiu cultural in parte, ca sa va faceti o idee mai clara asupra evenimentelor care se pot organiza acolo.
Listele se pot (re)aseza in ordine crescatoare/ descrescatoare dupa valorile campurilor selectate in casuta din partea de sus a coloanei.
O vedere sintetica si de ansamblu a evenimentelor culturale dintr-o anumita perioada puteti vedea in sectiunea “Harta culturii“, unde evenimentele sunt puse direct pe harta orasului.
De la astronomie la teologie: Contemplarea naturii la Clement Alexandrinul
Lucrand inlauntrul sistemului platonic, Clement Alexandrinul descria calea desavarsirii in forma unui parcurs triadic de la etapa formarii etice la contemplarea naturii si de la aceasta la stadiul epoptic, al viziunii realitatilor transcendente. Cele trei stadii ale discursului clementin sunt bine cunoscute, insa majoritatea cercetatorilor contemporani se refera mai ales la primul si la cel de-al treilea. Pentru un motiv sau altul, al doilea stagiu, al contemplarii naturii sau mai precis a cosmosului, e trecut cu vederea in cele mai multe studii. Atunci cand fizica ori cunoasterea naturala a lui Clement intra in obiectivul cercetatorilor, cel mai adesea este pentru a pregati contemplarea de catre “gnosticul” clementin a realitatilor de dincolo de lumea aceasta. In prelegerea de fata, dupa un rezumat al celor trei stagii ale caii desavarsirii la Clement, ma ocup de a doua etapa, a contemplarii naturale. Propriile mele cercetari din ultimii ani m-au condus la concluzia ca cea de a doua etapa a parcursului clementin contine de fapt trei secvente, mai precis o descriere stiintifica a universului, urmata de o interpretare teologica a acestuia si incununata de o viziune mistica a realitatii — din punctul de vedere al lui Hristos si al persoanei umane unita cu Domnul, “gnosticul cel sfant”. Intr-adevar, subiectul aflat in centrul discursului clementin este omul de stiinta, savantul care incearca nu doar sa cunoasca universul, ci si sa-l inteleaga, efort care il conduce catre filosofie si apoi catre teologie. Mai mult, dat fiind ca la capatul acestei traiectorii epistemologice se afla indumnezeirea savantului, procesul intelectiv ia forma transformarii sale duhovnicesti. Clement a ilustrat intregul proces de cunoastere si transformare printr-o reinterpretare a figurii patriarhului scriptural, Avraam, ca astronom preocupat de intelegerea lumii, un efort care in cele din urma l-a condus catre cautarea lui Dumnezeu. Interesant in viziunea clementina despre Avraam este ca patriarhul nu si-a abandonat preocuparile stiintifice nici dupa ce intalnirea cu Domnul a avut loc, astfel ingemanand in propria sa experienta omul stiintei si omul credintei. Prin aceasta, marele Clement a oferit o nobila solutie, impropriata de traditia Parintilor, o alternativa pentru impasurile pe care le traim noi insine in aceasta cultura a diviziunilor si antagonismelor.
Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.