Autumn Morning Mood
Societatea Muzicala incearca sa impuna o traditie a concertelor matinale in Bucuresti: cele de weekend, sambata de la la 11:30 la 12:30h la Atheneu, si cele de marti dimineata, la 8:15h, concerte scurte, de cate 25 de minute, la NeoBohema Art & Social Lab.
Patru dintre concertele de weekend de la Atheneu (cate unul pe anotimp) vor fi de orga si clavecin si cate inca un instrument: vioara, violoncel, oboi, flaut etc.
Primul concert din seria “Morning Mood” va fi sambata 29 septembrie 2018 la 11:30h la Atheneul Roman.
Vlad Maistorovici – vioara
Diana Ionescu – orga si pian
Program:
- A. PART Fratres
- E. YSAYE Sonata No. 3 „Ballade”
- QUEEN (arr. Maistorovici) Bijou
- A. TURNAGE Seven Pint-Sized Pieces (extracts)
- W. A. MOZART Sonata in Do major K 296
- G. TARTINI Trilul Diavolului
Dress code: casual elegant; celor cu tinute necorespunzatoare li se va interzice accesul in sala
Durata: 60 de minute fara pauza
Usile Atheneului se deschid la 10:45h
Copiii sub 7 ani nu au acces in sala
Bilete pe www.iabilet.ro (Copiii cu varste 7 – 14 ani intra gratuit)
Sponsor principal
Alti sponsori
“În fruntea ansamblului, Maistorovici este o combinație între Stephane Grapelli și Brian May” (Wales Arts Review), iar compozițiile sale ”ating o notă aparte” (The Daily Telegraph). Nonconformistul violonist-compozitor-dirijor Vlad Maistorovici are o activitate internațională ca solist și muzician de cameră, cu un repertoriu care se întinde de la Bach la Turnage, prin Enescu și Freddie Mercury. Compozițiile sale sunt interpretate de orchestre și artiști de talie mondială.
Ca solist concertist, interpretările lui Vlad Maistorovici se bazează pe ”siguranță tehnică, dublată de diponibilitatea artistică de a împinge barierele până ce ies scântei” (Musicweb International despre debutul său la Wigmore Hall Londra). Laureat al concursurilor internaționale, a concertat pe mari scene ale lumii, cum ar fi Wigmore Hall Londra, Purcell Room, Queen Elisabeth Hall, Cadogan Hall, The Sage Gateshead, Salle Flagey Bruxelles, Kulturhaus Helferei Zurich, Sala Mare a Conservatorului din Sankt Petersburg, Merkin Hall New York, Ateneul Român, în compania unor prestigioase orchestre ca European Union Chamber Orchestra, Lausanne Chamber Orchestra, South Bank Sinfonia, Sinfonia Cymru Cardiff, Orchestra de Cameră Radio București, Orchestra Simfonică București. Este invitat al festivalurilor internaționale, cum ar fi Verbier Festival, St. Prex Festival, Newbury Spring Festival, Spoleto Festival, Enescu Festival, Festivalul SoNoRo. Credincios interpret al moștenirii marilor compozitori ai trecutului, violonistul nu se oprește la a interpreta repertoriul tradițional de muzică clasică. Ca membru fondator al Mercury Quartet din Londra a generat comenzi de noi lucrări ale celor mai talentați compozitori ai generației, ca Mark Simpson, Steven Daverson, Charlotte Bray, Edmund Finnis, Laurent Durupt, Diana Rotaru dar și ale maeștrilor consacrați ca Mark Anthony Turnage, Jonathan Cole și Dan Dediu. Albumul Mercury Acoustic, produs de Gabriel Prokofiev și lansat în 2010 de casa de discuri NonClassical Londra exploră improvizații și colaborari cu mai mulți DJ europeni. În sezonul 2012-2013, a ocupat postul de solist al ansamblului Contrechamps de la Geneva. Maistorovici cântă la o vioară Nicolo Gagliano din 1751, aparținând Rațiu Family Charitable Foundation.
Compozițiile lui Vlad Maistorovici sunt căutate și apreciate. ”Atrăgătoare și răsunătoare” (Musical America), plină de ”contraste vii” (London Financial Times) și caracterizată prin ”plasticitate a exprimării”, muzica sa figurează în repertoriul unor orchestre și artiști de talie mondială. Reflectând experiența sa de interpret, lucrările sale sunt la fel de diverse ca și artiștii și instituțiile pentru care au fost comandate: de la ”minunatul vârtej de sunete” (The Classical Reviewer) din Halo pentru orchestră (comanda London Symphony Orchestra și înregistrată sub bagheta lui François-Xavier Roth), sau dadaismul ironic din REM_X (Vis cu vampiri) (comandă a festivalului Săptămâna Internațională a Muzicii Noi), la rapsodicul Concert Transilvan (prezentat în premiară de Dmitry Sitkovetsky și orchestra de cameră New European Strings), Maistorovici ”atinge o notă aparte” (The Daily telegraph). În 2012, Institutul Cultural Român de la Londra a deschis stagiunea cu un concert intitulat Night Music: the chamber works of Vlad Maistorovici. În 2014, proiectul a fost reluat cu video-mapping în cadrul Festivalului Internațional Amadeus de la Sibiu/Hermanstadt, sub directoratul lui Christian Badea. În 2018, Orchestra Filarmonicii din Goias prezintă sub directoratul muzical al dirijorului britanic Neil Thomson proiectul Bohemian Seasons, rezidența lui Vlad Maistorovici în dublul rol de compozitor și solist, cu Anotimpurile de Vivaldi recompuse de Max Richter, Octetul op. 7 de Enescu și Choral op. 18 (în orchestrația lui Maistorovici) alături de o selecție de lucrări simfonice de Maistorovici, ca Microcosm (compus pentru LSO), R.E.M.”X”XL, Ploiești Polyphonies, Concert Transilvan și premiera mondială a piesei Just Fantasy, nou comandată de OFG.
Născut în Ploiești (1985), a fost elev al Liceului de Artă Carmen Sylva, unde a studiat cu Adrian Ceapă și Ioana Croitoru. Cu susținerea regretatei pianiste Lory Wallfisch, a candidat și obținut o bursă integrală la prestigioasa școală de muzică Yehudi Menuhin School, unde a studiat vioara cu profesoara Natalia Boyarsky. Și-a continuat studiile la Royal College of Music unde a studiat vioară cu Felix Andrievsky și compoziție cu Mark Anthony Turnage și Jonathan Cole. S-a perfecționat cu Oliver Knussen, Colin Matthews și Magnus Lindberg la Aldeburgh, Giaccomo Manzoni la Florența și Dan Dediu la București. În paralel a studiat repertoriul cameral cu Bruno Canino la Florența. Și-a desăvârșit studiile cu legendarul violonist Pierre Amoyal la Conservatorul din Lausanne, unde a absolvit cu restigioasa diplomă de Master Solist. În ciuda tinereții sale, experiența sa a fost recunoscută prin invitații de a susține masterclass-uri și workshop-uri la Lilla Akademien Stokholm, Dartington International Summer School, King’s College Londra, Conservatorul din Geneva, Conservatorul din București.
În 2015 a fondat vibrate!festival la Brașov, un eveniment internațional anual care explorează modalități de a împrospăta experiența ascultării muzicii clasice. Prilej de întâlniri unice ale artiștilor inovatori de talie internațională, festivalul se adresează unui segment larg al publicului prin programe eclectice și proiecte multidisciplinare în spații consacrate și alternative.
www.maistorovici.com
www.facebook.com/vladmaistorovici
“un violonist complet” (Musicweb International)
“plin de atmosferă, un minunat vârtej de sunete” (The Classical Reviewer)
“Maistorovici atinge o notă aparte” (The Daily Telegraph)
‘As bandleader, Maistorovici cuts a kind of Stephane-Grappelli-meets-Brian-May figure’ (Wales Arts Review), while his compositions ‘strike a different note’ (The Daily Telegraph). Maverick Romanian violinist-composer-director Vlad Maistorovici performs internationally as soloist, recitalist and chamber musician in repertoire ranging from Bach to Turnage, through Enescu and Freddie Mercury. His music is championed by world-class ensembles and artists.
As concert violinist, Vlad Maistorovici’s performances display ‘technical assuredness, balanced by interpretative willingness to push boundaries that can, and often does make sparks fly’ (Musicweb International on his Wigmore Hall debut in 2009). Always faithful to the concertos and chamber music of the great classical composers, Maistorovici does not stop at performing the established repertoire at major venues and festivals such as South Bank Centre, Cadogan Hall, The Sage Gateshead, Salle Flagey Bruxelles, Studio Ernest Ansermet Geneva, Kulturhaus Helferei Zurich, Great Hall of the St. Petersburg Conservatoire, Merkin Hall New York, Verbier Festival, St. Prex Festival, Spoleto Festival, Enescu Festival, SoNoRo Festival. With The Mercury Quartet, he has inspired over 15 new works from the most talented composers of his generation such as Mark Simpson, Steven Daverson, Charlotte Bray, Edmund Finnis, Laurent Durupt, Diana Rotaru and established masters Jonathan Cole and Dan Dediu. With the same ensemble he has explored contemporary classical music improvisation in ‘Mercury Acoustic’, released by Gabriel Prokofiev’s label, NonClassical. In season 2012-13 Maistorovici took up the position of First Solo Violin of Ensemble Contrechamps in Geneva, where he performed the complete works for string quartet by Anton Webern and extensive 20th and 21st Century repertoire. Maistorovici plays a 1751 Nicolo Gagliano of Naples, belonging to the Rațiu Family Charitable Foundation.
‘Catchy and sonorous’ (Musical America), featuring ‘vivid contrasts’ (Financial Times) and ‘clarity of expression’ (Actualitatea Muzicală Bucharest), his compositions are championed by world-class ensembles and artists. Informed by the experience as performer, his works are as diverse as the artists and institutions that commissioned them: from the ‘wonderful swirl of sounds’ (The Classical Reviewer) of Halo (commissioned by the London Symphony Orchestra and recorded under the baton of Francois-Xavier Roth), or the ironic dadaist REM_X (Vis cu vampiri) (commissioned by Bucharest International Week of New Music), to the rhapsodic Concert Transilvan (premiered by Dmitry Sitkovetsky and the New European Strings), Maistorovici always ‘strikes a different note’ (The Daily Telegraph). In 2012 the Romanian Cultural Institute in London has opened their season with a concert entitled Night Music: the chamber works of Vlad Maistorovici. In 2014 the project was revived at the Sibiu/Hermanstadt International Festival with site-specific video mapping, as part of an artist-in-focus series of three concerts that also saw him perform Brahms and Ligeti horn trios with Martin Owen and Dario Bonuccelli. In 2018 Orquestra Filarmonica de Goias under the directorship of British conductor Neil Thomson presents Bohemian Seasons, Maistorovici’s residency in the double role of composer and soloist, featuring Vivaldi’s The Seasons recomposed by Max Richter, Enescu’s Octet op. 7 and Choral op. 18 (orchestrated by Maistorovici), alongside a selection of Maistorovici’s symphonic music, including Microcosm (written for the LSO), R.E.M.”X”XL, Ploiești Polyphonies, Concert Transilvan and the world premiere of Just Fantasy, newly commissioned by the OFG.
Born in Romania (1985), he is a former pupil of the Carmen Sylva Art School. At age 16, with the support of Lory Wallfisch, he gained a full scholarship at The Yehudi Menuhin School, where he continued his violin studies with Natalia Boyarskaya. He studied violin with Felix Andrievsky and composition with Mark-Anthony Turnage and Jonathan Cole at the Royal College of Music London, and later violin with Pierre Amoyal on a Soloist Master degree at the Conservatoire de Lausanne. He studied with Oliver Knussen, Colin Matthews and Magnus Lindberg in Aldeburgh, Giaccomo Manzoni in Fiesole and Dan Dediu in Bucharest. He is the winner of the George Enescu Composition Prize, Clive Christian Composition Award and The Tillett Trust Performer Platform, Young Concert Artist Trust and Remember Enescu International Competition. He has given violin and composition masterclasses at the Lilla Akademien Stokholm, Dartington International Summer School, Geneva Conservatoire and Bucharest National University of Music.
In 2015 he has founded vibrate!festival in the touristic city of Brașov, Transylvania, an event that explores ways of refreshing the listening experience of classical music. Bringing together world-class innovative artists from all across Europe, the festival reaches out to a wide audiences through eclectic repertoire and cross-discipline projects in alternative venues.
www.maistorovici.com
www.facebook.com/vladmaistorovici
‘makes sparks fly’ (Musicweb International)
‘full of atmosphere, a wonderful swirl of sounds’ (The Classical Reviewer)
‘strikes a different note’ (The Daily Telegraph)
Câștigătoare a Marelui Premiu a Concursului Internațional de Pian George Enescu 2001, precum și a Premiului Alexis Weissenberg Elveția și a Glass Sellers Trophy Londra 2010, Diana Ionescu a cântat în cadrul unor festivaluri importante precum Verbier Festival, Progetto Martha Argerich-Lugano, Kyoto Music Festival, George Enescu Festival și Beethoven Festival London.
Aceste realizări au adus-o în atenția unor faimoși muzicieni: Martha Argerich, Alexis Weissenberg, Ion Marin, Richard Goode și Murray Perahia, cu care a avut ocazia să colaboreze în turnee importante din întreaga lume, cum ar fi în Franța, Belgia, Olanda, Spania, Elveția, Japonia și Statele Unite ale Americii. De remarcat și colaborările cu Cvartetul Belcea, Cvartetul Gemeaux, Cvartetul Transilvan, cu sopranele Leontina Văduva și Teodora Gheorghiu, cu interpreți ca Valeriy Sokolov, Vlad Maistorovici, David Cohen, Bartholomew LaFolette, Pau Codina sau dirijori ca Peter Stark, Jean François Antonioli, Walter Hilgers, Vlad Conta, Gabriel Bebeșelea.
În 2015 a fondat vibrate!festival Brașov alături de Vlad Maistorovici, eveniment internațional anual care explorează modalități de a împrospăta experiența ascultării muzicii clasice. Prilej de întâlniri unice ale artiștilor inovatori de talie internațională, festivalul se adresează unui segment larg al publicului prin programe eclectice și proiecte multidisciplinare în spații consacrate și alternative.
Diana Ionescu s-a născut în România și a început să studieze pianul cu Prof. Sanda Bobescu și cu Prof. Olga Szell. Este absolventă a Liceului de Muzică George Enescu și a Universității Naționale de Muzică din București, unde a fost elevă a maestrului Dan Grigore. Și-a perfecționat arta interpretativă la Guildhall School of Music din Londra cu Joan Havill și Ronan O’Hora. A beneficiat de mentoratul pe termen lung al maeștrilor Alexis Weissenberg și Richard Goode.
“…sclipiri de virtuozitate și temperament a la Martha Argerich… momente magice care aduc aminte de Maria Juao Pires. Am fost martorii unei extraordinare empatii între solistă și orchestră care ne-a amintit de cele mai bune momente ale lui Nigel Kennedy” – Classical Source
Winner of the Gold Medal of the George Enescu International Piano Competition and the Alexis Weissenberg Prize, Romanian pianist Diana Ionescu has appeared at major festivals such as Verbier Festival, Progetto Martha Argerich-Lugano, Kyoto Music Festival, George Enescu Festival and Beethoven Festival London.
These achievements brought her to the attention of world famous musicians such as Martha Argerich, Alexis Weissenberg, Ion Marin, Richard Goode and Murray Perahia, which led to performing opportunities in major venues throughout the world including France, Belgium, Holland, Spain, Switzerland, Japan and the USA. Notable collaborations include the Belcea Quartet, Gemeuax Quartet, Cvartet Transilvan, sopranos Leontina Văduva and Teodora Gheorghiu, performers Valeriy Sokolov, Vlad Maistorovici, David Cohen, Bartholomew LaFolette, Pau Codina and conductors Peter Stark, Jean François Antonioli, Walter Hilgers, Vlad Conta, Gabriel Bebeșelea.. In 2015 she has founded vibrate!festival in the touristic city of Brașov, Transylvania, a chamber music festival that explores ways of refreshing the listening experience of classical music. In 2015 he has founded vibrate!festival Brașov, Transylvania, an event that explores ways of refreshing the listening experience of classical music. Bringing together world-class innovative artists from all across Europe, the festival reaches out to a wide audiences through eclectic repertoire and cross-discipline projects in alternative spaces.
Diana Ionescu was born in Romania and started studying piano with Prof. Sanda Bobescu and then with Prof. Olga Szell. She graduated from the George Enescu Music School and the National University of Music Bucharest where she studied with maestro Dan Grigore. She perfected her art at the Guildhall School of Music in London with Joan Havill and Ronan O’Hora. She has benefitted from long term mentorship from Alexis Weissenberg and Richard Goode.
“…flashes of Argerich-type bravura and temperament back-to-back with those blissful moments of reserve we recall from Pires at her most focussed. (…) there was a chamber-music rapport with the orchestra reminiscent of Nigel Kennedy at his considerable best.” Classical Source